Archimedes po raz kolejny wziął czynny udział w konferencji Kruszywa Mineralne organizowanej przez STIG we Wrocławiu. Konferencja gromadzi przedstawicieli kadry kierowniczej i menedżerskiej kopalni kruszyw oraz producentów maszyn, urządzeń i podzespołów wykorzystywanych w kopalniach i zakładach. Tematyka poruszana podczas konferencji jest kompleksowa — począwszy od analiz dotyczących stanu, potencjału i rozwoju kopalni oraz surowców, poprzez efektywne wykorzystywanie i zarządzanie zasobów, optymalizację kosztów oraz innowacje, a kończywszy na wizycie w jednym z zakładów lub kopalni.
Dwójka naszych handlowców dumnie reprezentowała firmę Archimedes. Aby dowiedzieć się, jak najwięcej o konferencji postanowiliśmy zadać kilka pytań naszym reprezentantom.
Jakie jest Twoje ogólne wrażenie o Konferencji Kruszywa Mineralne?
Co roku ilość uczestników oscyluje w okolicach 300 osób i jest okazją do wymiany poglądów, opinii, doświadczeń oraz prezentacji rozwiązań stosowanych w branży. Firma Archimedes jest bardzo dobrze rozpoznawalna i znana z rozwiązań Rosty oraz Italvibras, ponieważ uczestniczymy w konferencji systematycznie od wielu lat (również jako wystawca). Każde kolejne spotkanie przynosi nowe kontakty oraz doświadczenia i co się z tym wiąże — rozwój sprzedaży.
Czy uczestnicy konferencji byli zainteresowani stoiskiem Archimedes?
Nasze stoisko było jednym z najlepiej rozpoznawalnych — jest to informacja od gości oraz innych wystawców. W przeciągu dwóch dni konferencji spotkaliśmy się z wieloma klientami oraz potencjalnymi klientami, a nasze stoisko odwiedziła ponad połowa uczestników konferencji.
Co przyciągnęło największą uwagę klientów?
Jak zwykle najbardziej rozpoznawalnymi produktami były zawieszenia, napinacze i elementy Rosta oraz silniki Italvibras. Tym razem postanowiliśmy również przedstawić potencjał przekładni dedykowanych dla przemysłu ciężkiego. Przygotowane materiały i prezentacje robiły wrażenie i spotkały się z dużym zainteresowaniem.
Najważniejsze pytanie — będą nowe współprace handlowe?
Ciekawe pytanie, przed postawieniem którego powinniśmy odpowiedzieć na inne — jak definiować nową współpracę, nowego klienta? Jeśli 5 lat temu po konferencji nawiązaliśmy współpracę z nowym klientem, to czy jeśli wróci w tym roku, to jest nowy klient, czy stary, nowa współpraca czy stara? Rosta i Italvibras nie są produktami, które klienci wymieniają co 1-2-3 lata. Ich trwałość i cykl życia jest dużo dłuższy. Odpowiem inaczej — każdy nowy klient jest jak kolejne dziecko w rodzinie. Na początku trzeba o niego zabiegać, aby się pojawił, potem dbać i wyposażyć w potrzebne rzeczy. Potem już rzadziej nas potrzebuje, ale zawsze wraca po pomoc, aż dochodzi do momentu, kiedy przyprowadza kolejnych klientów i cykl zaczynamy od początku…
Efekty nowych spotkań powinny pojawić się do końca roku.
Jedno jest pewne. Na konferencję Kruszywa Mineralne z pewnością wrócimy!